شناسهٔ خبر: 28947 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان در مراسم بهره‌برداری از سامانه سپهتن و پاسگاه پلیس‌راه شریف‌آباد:

كاهش ۳ درصدی تلفات رانندگی در ۵ ماه نخست سال جاری/ تعویض پاسگاه‌های فرسوده با سرعت پیگیری خواهد شد

افتتاح رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از كاهش ۳ درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌ها طی ۵ ماه اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی داود كشاورزیان در مراسم بهره‌برداری از سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل ونقل جاده‌ای اظهار داشت: تردد بیش از ۴۴۰ هزار دستگاه شامل ناوگان‌های فعال مسافری و باری جاده‌ای، فعالیت بیش از ۶۰۰ هزار نفر راننده حرفه‌ای، جابه‌جایی  ۵۰۰ میلیون تن كالا و ۳۰۰ میلیون نفر مسافر، آمار جابه‌جایی‌هایی است که سالانه در حوزه حمل ونقل جاده‌ای رخ می‌دهد.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل در ۶ ماه نخست سال جاری ۴.۴ درصد رشد نرخ تردد وجود داشته است كه در ۳ ماه تابستان نسبت به مدت مشابه در دو تابستان گذشته نشان‌دهنده رشدی ۷.۵ درصدی است.

كشاورزیان در ادامه از كاهش ۳ درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در ۵ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: اولویت اول در حمل ونقل جاده‌ای ارتقای ایمنی از طریق اعمال قانون و تدوین آیین‌نامه‌ها است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه بیان داشت: به زودی شاهد افتتاح دوربین‌های ثبت تخلف در راه‌های شریانی كشور خواهیم بود. همچنین سامانه سپهتن نیز بر روی بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به منظور كنترل رفتار راننده و عملكرد ناوگان نصب شده است.

به گفته وی از طریق سامانه سپهتن با رانندگانی كه بیش از ۹ ساعت رانندگی می‌كنند برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به بهره‌برداری از پاسگاه پیش‌ساخته شریف‌آباد بیان داشت: جلسات زیادی بین سازمان راهداری و پلیس راهبر به منظور پیدا كردن راهكاری برای مشاركت بخش خصوصی در ساخت این ایستگاه‌ها برگزار شد و سرانجام تنها یك شركت با قابلیت ساخت كامل پاسگاه‌های پیش‌ساخته به طور كامل وجود داشت كه امیدواریم تعداد این شركت‌ها در آینده نزدیك با هدف واگذاری پروژه از طریق مزایده فراهم شود.

كشاورزیان با اشاره به تیپ جدید پاسگاه‌های پلیس‌راه گفت: با توجه به كیفیت این پاسگاه‌ها ۵۰ باب پاسگاه جدید پیش‌ساخته در دست اجرا قرار گرفت و ما امیدواریم با رفع اشكالات آن‌ها در سه نمونه پایلوت، باقی پاسگاه‌ها با سرعت بیشتری ساخته و تكمیل شود.

رئیس سازمان راهداری یادآور شد: پاسگاه‌های فرسوده و جدید با هدف تعویض با پاسگاه‌های پیش‌ساخته و متحدالشكل با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

نظر شما